Aylık arşivler: Mart 2016

TÜRKİYE ÖZEL OKULLAR DERNEĞİ XV. ULUSLARARASI GELENEKSEL EĞİTİM SEMPOZYUMU’NDA GRAFİK BÖLÜMÜ ÖĞRETİM ÜYESİ PROF. NAZAN ERKMEN DOĞUŞ ÜNİVERSİTESİ’Nİ TEMSİL ETTİ

IMG_576612424530_1107593245948188_305202416_n

(28-30 Ocak 2016, Antalya ) Türkiye Özel Okullar Derneği tarafından düzenlenen “Okul ve Eğitim” temalı XV. Geleneksel Eğitim Sempozyumu Antalya Kaya Riu Palazzo Otel’de 28-30 Ocak 2016 tarihlerinde Bakanlık bürokratları, özel öğretim kurumlarını temsil eden dernek başkanları, Uluslararası Bakalorya (IB) Avrupa-Afrika-Ortadoğu Bölgesi Başkanı, yurtdışından gelen yabancı akademisyenler, ülkemizin önde gelen üniversitelerinden bilim insanları, eğitim uzmanları, yazılı ve görsel basın mensupları, özel okul kurucu, yönetici ve öğretmenlerinden oluşan 1200’ün üzerinde katılımcı ile 3 gün boyunca 11 salonda eş zamanlı konferans, panel ve çalıştaylarla gerçekleştirildİ. Sempozyum Yönetim Kurulunda  Yusuf Tavukçuoğlu, Cem Gülan, Nurullah Dal.  Hayik Nişan,  Özlem Karsan,  Mina Akçen, Gökhan Başboğan, Mehtap Kasapbaşoğlu, Necla Karatekin, Işıl Okan Gülen, Oya Düşmez, Zafer Öztürk ve  Beykent Üniversitesi Mütevelli Heyeti Üyesi Sayın Dr. Erkan Çelik yer aldılar.

TEZOK Birliği Başkanı Cem Gülan  ve Antalya Valisi Muammer Türker açılış konuşmasıyla başlayan sempozyumda üç gün boyunca  Prof.Dr.Sıddık Yarman,  Prof.Dr.Ziya Selçuk, Prof.Dr.Nazan Erkmen (Doğuş Üniversitesi), Prof.Dr.Şengül Öymen Gür (Beykent  Üniversitesi),Prof. Dr. Erhan Erkut ,Prof. Eric Shenninger ,Prof. Dr. Aydın Ayan (Mimar  Sinan Üniversitesi),Doç. Dr.Selçuk Özdemir,Dr. Özgür Bolat,Dr.Sinem Aslan ,Oksana Jajecznyk ,Emily Larson  ve Adrian Kearney  tarafından  bildiriler verildi.  Sempozyuma  pek çok önemli  ilk-orta-lise kurumları çalıştaylarla  katıldılar.

12547476_861440887288321_69901339_n (1)

 Ayrıca eğitim ve öğretimle ilgili ürün ve hizmetler sağlayan firmalar fuar alanında dünyada eğitim alanındaki en son gelişmeleri yansıtan ürün ve hizmetlerini katılımcılara sundular.  Bu yıl “Okul ve Eğitim” gibi çok geniş kapsamlı bir tema seçilmesi sayesinde eğitimle profesyonel olarak ilgilenen bürokrat, okul kurucusu, yöneticisi, öğretmen, akademisyen gibi farklı paydaşların hepsi için ortak bir platform yaratılmış oldu ve büyük resmin görülmesi sağlandı. 15. Eğitim Sempozyumunda eğitim konferanslarında geleneksel olarak ele alınan pedagojik konuların yanı sıra, eğitimin etkin bir şekilde düzenlenmesi ve yürütülmesinde okul kurucusu, yöneticisi gibi farklı paydaşları ilgilendiren okul mimarisi, yönetimi, işletmeciliği, insan kaynakları, finansman ve yatırımları gibi konular ele alınmış ve eğitim hakkının, herkesi kapsaması, bireysel farklılıkları ve özel eğitim gereksinimlerini gözetmesi, bireyin gelişimine bütüncül yaklaşması gereği vurgulandı. Açılış konuşması sırasında Uluslararası Bakalorya Avrupa-Afrika-Orta Doğu Başkanı tarafından uluslar arası eğitimin akademik standartlar ve ölçme kadar iletişim ve farkındalıkla uluslararası bakış açısı kazandırarak dünya barışına da hizmet ettiği, ve Türk IB okullarının ortalamasının denklik sorunlarına rağmen dünya ortalamasının üzerinde olduğu belirtildi.    Prof. Dr. Nazan ERKMEN  “Eğitimde İnsan Odaklı Hümanist Eğitim Metotlarının ve Sanat Eğitiminin Önemli Rolü” başlıklı konuşmasında “İnsani duygularla donanmış, seçimlerini doğru yapabilen, yaşamındaki tüm canlı ve cansız varlıklara sevgi ve saygı duyabilen, bu varlıkları koruma gücünü kendi bulan, özgün ve özgür düşünebilecek fertleri en mükemmel şekilde eğitecek metotlar içerisinde sanat eğitimi en ön sırada gelmesinin gerekliliğini,  insan odaklı hümanist eğitim metotlarında sanat eğitiminin önemli rolünü, sanatın insan emeğinin, duygularının ve us’un ürünü olduğundan   toplumu yönlendirdiğini, sanat eğitimi alan  bireyin yaşamı sorgulayacağını, yaşama farklı bakabileceğini ve sorumluluk almayı öğreneceğini belirtti.  Sanat  eğitimi alan bireylerin  farklı inanç ve kültürlerden gelen insanlarla  bir arada yaşamayı daha kolaylaştıracağını, sanat eğitimi ile insanların birbirlerini daha iyi anlayabileceklerini   ve  birey odaklı hümanist eğitim modelleri arasında Waldorf, Montessori, Reggio Emilia sistemlerin önemini belirtti.  Bu sistemlerin eğitim metotlarında uygulandığında bireyin olumlu yönde yetişmesinde oynadığı önemli role ve insan odaklı hümanist eğitimde öğrenciye duyulan özel ilgi, öğrenciye içtenlik ve sevgi ile yaklaşım sonucunda bireyin entelektüel, yaşam sorumluluğu alan, sosyal yetenekler ve sanatsal yetilerle donanmış, topluma faydalı bir birey olarak yetişmesinin önemini  çocuklar için resimlediği kitaplarda yer alan illüstrasyonları ile  açıkladı.

İÇ MİMARLIK BÖLÜMÜ SON SINIF ÖĞRENCİMİZ FERHAT DURAL İTALYA’NIN ÖNEMLİ TASARIM ÜNİVERSİTELERİNDEN IAAD. ÇALIŞTAYINA KATILDI

İç Mimarlık Bölümü 4. sınıf öğrencisi Ferhat Dural İtalya’nın en önemli tasarım üniversitelerinden biri olan IAAD. (Istituto d’Arte Applicata e Design) Torino’da “It’s Home” başlıklı çalıştaya katıldı. Çalıştay Torino’da via Bologna’da gerçekleşti. Çalıştayı  Lago Tasarım Firması  sponsor olarak destekledi. Çalıştaya başvuran  yüzlerce öğrenci arasından 12 öğrenci  portfolyoları  incelenerek seçildi.  Çalıştaya  11’i Fransa’nın çeşitli tasarım üniversitelerinden master ve lisans öğrencileri ve öğrencimiz Ferhat Dural olmak üzere 12 öğrenci katıldı. Öğrencimizi bu başarısından dolayı kutluyoruz.

4 2a 1a 2022